29. august 2014

Styrkeprøven 2014 - Ett stort mål for meg!

Håper dere alle har en fin Fredag, her har dagen blitt brukt til vasking og rydding, også fikk vi 7 åringen vi har en helg i mnd idag så vi skal kose oss i helga, imorgen skal vi på topptur - så håper på opphold selv om det er meldt litt variert..

Fra turen meg og mannen hadde Porsgrunn-Seljord.

Men til overskriften.. Som noen av dere kanskje har sett på instagram har jeg startet og sykle i år, jeg kjøpte meg racer sykkel i slutten av Mars og da var jeg allerede påmeldt til den store styrkeprøven, Lillehammer-Oslo 28.Juni, vi startet bedriftslag der damer fra hele landet i Princesskjeden deltok, noen falt av lasset, men vi ble en god gjeng på 12-13 stykker.

Jeg hadde aldri sykla slik før så jeg hadde ingen anelse om hva jeg bega meg ut på i det hele tatt, jeg har vært en del på spinning og elsker det, men og sykle ute er jo noe HELT annet, men fra første tur var jeg hekta.. følelsen av og suse avsted på sykkelen er    magisk.. tråkke seg opp lange seige bakker, pulsen stiger og beina svir, jeg er i mitt ess. Jeg syklet for det aller meste treningsturer alene, men var på ett par turer med sjefen min som har syklet i mange år, der fikk jeg masse tips og råd om hvordan man får best mulig utbytte av øktene osv, Onkelen min sykler også så han og jeg hadde noen turer sammen. Kjempekjekt og sykle sammen, kunne skravle litt underveis og ta en matbit sammen. Min kjære var også med på ett par turer, vi syklet Porsgrunn-Seljord, og han er også blitt bitt av bassillen og skal kjøpe racer i høst/vinter. Så spørs ikke om han blir med på ritt neste år ;)

Utstyret klart for rittet!

Men som sagt, de aller fleste turene alene.. sent og tidlig, i steikende sol og i øsende regn, alltid like deilig - selv om jeg selvsagt var usikker på hvordan hele 19 mil på setet skulle bli, da den lengste turen min var på halvparten nesten før jeg og resten av Princessene sto på startstreken litt over 11 Lørdag morgen 28.Juni!

Pga litt dårlig kommunikasjon og planlegging (ikke lett når man ikke får trent sammen da man er såpass spredt i hele landet) endte det opp med at vi ble delt opp i flere grupper, og jeg endte med og sykle 12 MIL helt alene, jeg som syns 6 mil på setet alene var gørrkjedelig, det var en utfordring.. jeg lærte mye om meg selv på denne turen, jeg lærte at jeg er MYE sterkere i hode en jeg noen gang hadde trodd. Jeg tenkte ikke en eneste gang på og gi meg, men når man ikke aner hvor man er i løypa, eller hvor mange mil det er igjen til mål blir man litt lei noen ganger i løpet av turen.

Det var dårlig vær, regn og til tider kaldt - men herregud for en følelse, når jeg så skiltet med "finish line" rant tårene bak brillene, JEG HADDE KLART DET!! Jeg var sist av Princessene i mål, men det bryr meg ikke, jeg fullførte på 9,5 t (kunne klart det på mindre tid, men tok en siste pause der jeg spiste varm suppe for og få varmen) og selv om det er en dårlig tid når man ser generelt på de som deltar, er jeg grusomt fornøyd med egen innsats, jeg fikk bevist for meg selv at jeg kan klare hva enn jeg setter meg som mål, og at viljen og staheten min har utslag positivt i slike situasjoner!!

Meg og sjefen i målområdet etter gjennomført ritt!!

Jeg hadde en flott helg sammen med sjefen min, hennes samboer og flere andre princesser, vi sov på hytte fra fredag til lørdag og startet dagen sammen med god frokost og masse latter.. Lørdag etter gjennomført ritt spiste vi på resturant i Oslo, gikk på bar og sov på hotell.. Den hotellsenga var HIMMELSK! etter så mange timer på setet.

Jeg har absolutt ikke blitt skremt og håper og få til ett lag også i 2015 - sykling funker godt på kroppen min sånn helsemessig også da det ikke sliter så på leddene som feks løping gjør, så med litt justeringer på sykkelstyret fikk jeg omtrent ikke smerter i rygg/skuldre.

Dette ble langt, men jeg er vannvittig stolt og glad over å ha KLART DET!! Jeg gjennomførte 19MIL på sykkel min aller første sesong :)