3. januar 2013

Våre mål for året 2013

Da har vi inne i nytt år, nytt år betyr nye muligheter og nye muligheter betyr for oss å få gjort masse mer her i huset i tillegg til og bli i enda bedre fysisk form.. Jeg lager derfor i år som i fjor ett innlegg der jeg ramser opp alle våre planer og mål for dette året som jeg også da kan ta frem om jeg føler jeg trenger en litt puff i paken til og fortette med det vi vil oppnå før året er omme :))

Oppussing:


Det største prosjektet vårt dette året er soverommet vårt, dette rommet har jeg faktisk ikke bilder av da det ser så jæ#%" ut at det ikke fortjener å oppta plass på kamera mitt engang ;) men til våren skal det til pers, vi skal rive alt av lister, legge panel på 3 vegger og tapet på den siste, nytt gulv, nytt tak, skyvedørsgarderobe, ny seng osv osv - mannen snakker om stooor tv, men jeg er UENIG!;)
Her skal vi gjøre alt selv - ihvertfall så langt det lar seg gjøre - vi gleder oss! Dette rommet er jo mye større en yttergangen vi pusset opp i fjor så blir en ny spennende utfordring for oss begge!



Veggene på Kjøkkenet skal males, samme med karmene i vinduet og blomsterbrett - vi vil også legge nytt tak på kjøkkenet, men dette kommer vi ikke til og gjøre selv pga div ting, så ikke sikkert dette blir gjort i år - koster jo flesk med fagfolk som skal ta jobben!;)


 Trappen skal males opp, og det skal monteres pyntelister på trinnene som får baksiden ut mot der man kan se - hele trapperommet skal få ny panel på vegger og tak, gangen i 2 etasje skal få panelplater og nytt tak og gulv +lister, alle 6!! furudører skal males (ÆSJ!!).



Hagen skal planeres ut så den blir gjevnere, det skal plantes litt busker og nye blomster både inne i hagen og i beddet på utsiden.. Ny veranda skal bygges da den vi har er helt råtten og den er montert med spiker og de står jo rett opp og er skumle å trå på, over verandaen ønsker vi ett tak av noe slag - vi måtte kaste markisen da den var gammel og knekt i ene festet så nytt tak vil gjøre seg, da vil vi kunne sitte litt ute selv om det duskregner en fin sommerdag :)) Har også noen planer for planting av buker og blomster PÅ verandaen så gleder meg til det.. Tenker å lage en pallesofa under taket med goood plass så vi kan slappe av med en god bok, pc eller en middagshvil.. *drømmer om sommer* 

Bilde fra hvitstil.com

Om vi har mer tid, ork og ikke minst penger igjen skal vaskerommet til pers til høsten, har ikke bilde derfra nå men er en benk, en utslagsvask, varmtvannstank og vaskemaskin/tørketrommel der + at katten i huset har maten sin og doen sin der - vi ønsker en løsning alà dette på bilde over, med plastkasser til sortering av klær, en finere benkeplate og SKAPER til å få vekk vaskemidler og som vi kan oppbevare div ting i.. Enten så skal vi legge belegg på gulvet eller flislegge.. plater på veggene , da det er gips der nå og umulig å henge opp noe som helst der ..

Trening/Kosthold:


Vi fortsetter der vi slapp og har en intensjon om å være enda litt strengere med oss selv dette året, vi skal ned de målene vi har satt oss som i mitt tilfelle er 10 kg til! Vi håper å kunne klare å trene 3 ganger i uken, men det kommet helt an på min helse ellers så tar dette som det kommer.. Det er hovedsak styrke vi trener men jeg ønsker å prøve meg på spinning og body pump etterhvert også!

Jeg vil ha mindre lår og strammere lår (komplekser for dette i alle år), magen skal bli mindre og strammes inn og armene skal strammes opp, men dette skjer forhåpentligvis av seg selv med gode trenings og kostholdsvaner!! Er på dag 2 nå etter julas utskeielser og det føles veldig godt - idag blir det blomkålsuppe til middag ;)) Skal også blir flinkere til og oppdatere lavkarbobloggen.

Generelt:

Generelt sett har jeg planer om å være litt mer sosial også dette året, jeg ønsker gjerne å være mer med venner og finne på ting, invitere venner og familie hjem hit på middag (noe som er mye gøyere når huset ser finere ut etter oppussing osv), Jeg må bli flinkere på å se positivt på ting og ikke bare dra meg selv ned. Gå flere lange turer i skog og mark, trene masse AG og LP med Keegan og kanskje konkurrere litt? ;)

Skal også lære meg minst 2 nye ting å strikke/hekle dette året - lyst å strikke genser feks, så får se hva det blir til.. året er jo ganske langt så burde klare en del av disse målene våre, men jeg blir ikke skuffet om ikke ALT er gjennomført heller, tror jeg ;)


Ha en finfin kveld,
Klem Jatte♥

10 kommentarer:

Ine M. sa...

Så spennende! :-D Ønsker dere masse lykke til med alt og gleder meg til å lese om prosjektene :-)

Precious Home sa...

Fine mål for 2013:) jeg tørr ikke engang skrive mine...;) hehe;)

Ha en fin kveld!

JeanetteCEB sa...

Så spennende og fine mål du har for det nye året.
Ønsker deg ett riktig Godt Nyttår.
Klem fra Jeanette

Fru Thoresen sa...

Lykke til! :) Skal bli spennende å se resultatene :)

Anne Elisabeth sa...

Jeg GLEDER meg til å se det ferdige resultatet på soverommet når den tid kommer!:-) Det hørtes ut som det kommer til å bli kjempefint! Jeg har også lyst på tapet på en av veggene å resten panel. Men da må jeg få en mann i hus først så jeg får litt økonomi til overs:) Nå går det jo såvidt rundt, hehe. MEN jeg er også enig med deg ang tv på soverommet. Selv ønsker jeg meg et lite tv..kanskje 29 tommer. Men no stort tv passer ikke på soverom .. synes jeg:-)

Gleder meg til å følge planene deres dette året!:-) Har selv planer om å starte med trening. Trenger energi og vedlikeholding hehe

Mette sa...

Så mange bra og spennende mål! Jeg ønsker deg lykke til med alt og gleder meg til å følge med i 2013 :)
Klem Mette

am design sa...

Hei på deg!
Det var mange mål, for hus og hjem og deg selv!
Det kommer til og bli kjempefint hos dere! Og jeg synes du allerede har vært kjempeflink og gått ned mange kilo!!!

Strikke og hekle har jeg også lyst til og lære meg!

Jeg har også en del planer for 2013. Noen rom skal pusses opp. Og vi starter på rommet til Andreas.

Ha en fin helg.

Klem fra Anne-Marit

Monica sa...

Lykke til med alt i 2013 :)
Godt Nytt År!

Marianne Dragon Waagan sa...

Mange og fine mål for 2013:)
Gleder meg til å følge deg på vei mot dine mål og masse lykke til:)

Ønsker deg en finfin helg i det nye året:)
Klem fra Marianne

Charlott sa...

Så mange flott og morsomme mål dere har satt dere for 2013. Det blir nok et knall år.

Vi har kjøpt noen skap til å ha på vaskerommet som jeg syntes er helt geniale til sortering av skittentøy. Du kan se dem i dette innlegget (hvis du vil):

http://3englerogethus.blogspot.no/2012/04/det-viktigste-rommet.html

Vaskerom som er organisert er så deilig! Gled deg til dere setter i gang med det rommet. ;)

Riktig god helg!

Klem C