10. januar 2014

Å skille seg ut i en stor mengde ...

Jeg har fått med meg diverse innlegg i den "o store interiørblogg verden" de siste dagene, det diskuteres at alle bloggene er like, alle hjemmene ser like ut - alt som tatt ut ifra en hver interiørkatalog.. Jeg må jo si meg ganske enig i at mye av det samme går igjen og igjen og igjen på veldig mange blogger - mange blogger har jeg rett og slett sluttet og lese fordi jeg finner ikke inspirasjon der, for jeg har jo "tusen" av dem på blogglista mi fra før...


Det er de samme tingene alle kjøper, butikkene selger helt like ting og mye av den personlige touch`n forsvinner fra fler og flere hjem, syns jeg! Selv prøver jeg og fortsette på min egen vei, selvsagt blir jeg inspirert og ser masse kule ting på diverse blogger.. det er vaser, lysestaker, prints osv - kult, men "alle" har det og da minster jeg litt innteressen for det rett og slett.. Men igjen, "alle" har en Kartell bourgie også, og den står veldig høyt på min ønskeliste..

Jeg har blogget i noen år nå og jeg syns det er veldig gøy og dele bilder og oppussingsprosjekter fra vårt hjem, men jeg føler kanskje at siden jeg ikke følger alle disse trendene så er jeg ikke inntresant nok, ett eksempel er jo inne på nib (norskeinteriørbloggere sin hoved "base") de som vinner alle konkurranser, som er i galleriet, det er de samme hver eneste gang, det er trendbloggere, og jeg syns de fleste bidragene er like (missforstå meg rett, jeg digger mange av disse bloggene selv og syns de er utrolig dyktige de som skriver dem) og det syns jeg er utrolig kjedelig.. Av den grunn har kanskje også interiørinnleggene mine blitt sjeldnere, og jeg skriver mer om "hverdagen" nå enn før.
Jeg føler kanskje jeg ikke har så mye og bidra med lenger, siden jeg ikke er slik som de "poppis" bloggene.. 


Hva har skjedd med å ha sin egen personlige stil? ikke bare følge strømmen hele veien.. ikke har jeg råd til og følge alle disse trendene heller, for trendene skifter jo fort og det kommer hele tiden nye "must have`s", jeg kjøpte meg i November nye lysestaker fra Louis Roe, jeg hadde sett dem på ett par blogger tidligere og fra første sekund forelsket jeg meg i dem, når jeg igjen så dem på Zanz  - ikke som hos naboen på fabkos treffet fikk jeg totalt hjertebank, men de kostet jo litt og nesten 400 kr for ÈN lysestake er for meg ganske mye.. men jeg ønsket meg dem lenge og med litt rabatter klarte jeg ikke la være, selv om jeg følte nesten jeg hadde syndet når jeg gikk ut derfra, tenk og bruke sååå mye penger på 2 telysestaker *fnis* Men de står fortsatt på bordet her i stua og ser like smashing ut nå som da, tror heller ikke jeg blir lei dem med det første ;)


Så, hva er deres mening, er alle bloggene blitt like? ser alle hjemmene like ut? hva er din personlige stil.. og sist men ikke minst, hva skal til for og skille seg litt ut i mengden?

Mer om tema kan du lese på bloggen til Fabelaktive Maia, eller SignePling :)

GOD HÆLJ
- Klemmis -

15 kommentarer:

Marte sa...

Ja, må vel si meg enig i at det er mye likt der ute.. selv om jeg egentlig ikke leser mange "interiørblogger" da.. hihi

http://marsipanogsmilefjes.blogspot.no/ er mitt heteste tips for en meget personlig stil! i tillegg ei hyggelig jente, som skriver godt :)

God helg!

Anonym sa...

Hvilke farge har du på veggen? :)

Klem Tina

toves sammensurium sa...

Ja det var det da!!!
Det jeg synes er at om man sroller i blogglistene på sidene på NIB så kan man gjøre nye oppdagelser og finne det individuelle.Men stilen til NIB (utførelse,det de skriver om etc) synes jeg er ganske så ensformig og kjedelig...og ikke min smak i det hele tatt,men bruker likevel NIB som portal- det er jo på mange måter interessant med det uinteressante også,for man får jo bare bekreftet det man sels synes og samtidig synes jeg at vi alle har hver vår smak og slik skal det være!Problemet synes jeg liger jo også i at veldig mange interiørbutikker er like og jeg selv har problemer med å finne noe ,annet enn på nett for tiden.
Syne sdet er mange flinke bloggere og mange med personlig stil også,men det kommer vel litt an på hva man søker også!!
Stuen din var forresten nydelig,og så bra at du er sååå fornøyd med stakene dine som var så dyre...da får man straks litt bedre samvittighet ;)

God Helg!

Tove :)

Anonym sa...

Du må ikke føle at du ikke har noe å bidra med. Det har du i aller høyeste grad! Er også lei av alle disse upersonlige ``glatte`` hjemmene. Håper du fortsetter i samme sporet og viser ditt nydelige kreative hjem. Ønsker om en god helg:)

am design sa...

Hei på deg!
JEG BLIR BARE INSPIRERT JEG AV ALLE DE FINE BLOGGENE DER UTE!
JEG LIKER JO SÅ GODT DEN LYSE LANDLIGE ROMANTISKE STILEN, SOM SÅ MANGE HAR. DET BESTE MED DENNE STILEN ER JO AT MANN KAN BLANDE NYTT, BRUKT, GAMMELT OG ARVET.
HVIS MANN VIL HA NOE ANNET ENN DET FEEL OG KREMMERHUSET HAR, MÅ MANN OPPSØKE BUTIKKER, SOM SELV BESTEMMER HVILKE LEVERANDØRER MANN BESTILLER VARER FRA. DET ER VARER SOM IKKE FINNES I KJEDEBUTIKKENE. DISSE BUTIKKENE FINNER DU IKKE PÅ SENTER, MEN I SENTRUM ELLER PÅ BYGDA. EN ANNEN TING SOM ER VIKTIG ER AT MANN BLOGGER FORDI MANN HAR LYST. SKRIV OM DET DU LIKER PÅ BLOGGEN DIN, SÅ VIL DE SOM LIKER STILEN DIN FØLGE DEG! KLEM FRA MEG! CAPS LOCK STOD PÅ, SER JEG jo nå.....

Ann sa...


Heisann. Ja e så enig , så enig. Savner de bloggene som kan fortelle mæ kem som bor der. Altså de som tør være sæ sjøl. Design er fint, men hvis det blir bare det så blir det fort veeeeeeeeeldig kjedelig. Syns selv det er fint å blande litt nytt, litt gammelt (uten at det treng å se
ut som et loppemarked )litt kunst og det som man faller for i øyeblikket..Fin blogg du har. Mvh Ann

Knutepunktet sa...

Halleluja!!!!
Hva er greiea med å ta bilde av de samme "i skuddet" artiklene , bare på forskjellige steder i husene sine.
Nå er jeg kanskje kjerringa mot strømmen i min væremåte, men det å være helt lik alle andre, må være helt grusomt.
Man havner i en gråsone av sleng seg på trenden" slik at "mitt" blir likt av alle.
Dette synes jeg gjelder både moteblogger, interiørblogger og barneblogger.
Jeg elsker arvegods, gjenbruk og DIY...ikke at jeg har noe voldsomt skrikende i min stue, men sammensetningen av nytt/ gammelt og små bruktfunn, finner du ikke hos naboen.

Beathe sa...

Jeg er ufattelig imponert over alle dere som har det så utrolig flott og fint hjemme :) Inkl. deg Jatte :) Jeg har ingen stil og jeg kan ingenting om interiør! Kanskje jeg skal ha et innlegg om hvordan det ser ut her hjemme nå, så kan dere virkelig få se et annerledes hjem ;) Haha!

Ha en finfin lørdag snuppi!

Hos Jorunn sa...

Flotte bilder fra stuen Jatte!! Du har alltid så mange fine puter i sofaen...lekre de som er der nå! På bildet fra jul så har du mer pyntete puter...de var skikkelig flotte!!!! Fortsett med den stilen du har, jeg liker den!

Fortsatt god helg! Klem fra Jorunn

Hjem & Glede sa...

Hei hei og godt nytt år!
Nå var det ALT for lenge siden jeg hadde vært innom deg søta!
Så herlig stue du har!
Skjønneste voffsen på headeren og!
Jeg gidder faktisk ikke legge inn noe lenger på konkurranser hos nib......helt enig at det som regel ALLTID er bare en type stil som går igjen......masse flott,men ikke min stil.
Jeg føler at jeg har personlig stil og har faktisk alltid hatt det....liker stort sett det samme som jeg alltid har gjort:)))
Ha en flott helg !

Klemklem
Camilla .

Vibeke sa...

Du bør absolutt fortsette i samme spor som du er på nå! Jeg synes du er flink og jeg koser meg med den varierte og positive bloggen din! Ha en fortreffelig helg:-)

Glg sa...

Veldig enig med deg!! Personlig har jeg sluttet å legge ut fra eget hjem, folk vil bare se det "hvite" hjemmet, noe jeg ikke har ;-) Stå på videre, flott å følge deg! God helg <3

Inspirasjon fra Elin sa...

jeg har vært ganske stille i blogglandet den siste tiden grunnet sykdom. men jeg er helt enig at det er mange like blogger. i fjor sommer var det masse av DIY og kreative innlegg over alt, men nå går det mest i "magasin bilder" vist på bloggene.
tror ikke helt jeg kjenner min egen stil, har lyst til å flere gamle slitte møbler, men har egentlig bare ett gammelt stuebord og en kiste. Det er lite personlighet her hjemme hos meg også når jeg ser mer rundt. Håper å kunne finne min egen stil etterhvert.
For å skille seg ut må man tørre å prøve nye veier, farger, stiler og kombinasjoner. Blir spennende å se hvordan bloggverdenen utvikler seg.

Frk Elton sa...

Takk for kommentar :) Vi er nok mye enige :)
Håper alle tar til seg litt av diskusjonen og tør viser mer egenart og kreativitet fremover :)
Synes absolutt du er flink og har ett særegent hjem :)
Lysestakene er nydelige og forstår godt hva du mener med dårlig samvittighet, hihi :)
Men det er jo alikevel lov og kjøpe seg noe innimellom vel :)
Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Vi får fortsette i vårt tempo, Jannicke. ;) Her er det salig blanding av nytt og gammelt, og i helgen kjøpte jeg meg en Omaggiovase faktisk. En liten en, i grått, som jeg har ønsket meg lenge. ;)

Fortsett i din stil! :D