23. mai 2013

Velkommen inn i gangen..


 Endelig kan jeg vise dere det ferdige resultatet av oppussing av gangen vår som vi gjordet i fjor høst - selve gangen har vært ferdig siden da, men dette med møblering har vært en gåte - eller jeg vet jo hva jeg vil ha, men så ble det utsolgt og så fant jeg ikke noe annet der og da.. Fortsatt ikke funnet det men dette konsollbordet funker en så lenge (det som har stått i stuen hele tiden). Ønsker ett konsollbord med skohylle(r) under og kurver eller skuffer over til oppbevaring av hundeutstyr og småting!



 Til det rette konsollbordet dukker opp bruker vi dette med en kurv under som jeg har sko i, de peneste skoene får heller stå på gulvet eller oppbevares andre steder så de ikke blir ødelagte :)
Speilet kjøpte vi for gavekort vi fikk til jul av mamma, det er fra Bohus!
Stumtjeneren er fra Jysk, veldig billig og helt grei her inne :)


ELSKER tapeten, det er en onament tapet fra Fargerike, den falt jeg for for lenge siden å var allerede bestemt at den skulle vi ha i gangen, syns den gjordet seg veldig her, fant en farge som var helt lik mønsteret i tapeten og malte panelet med.. Gulvet er senso clic som også er kjøpt på Fargerike. Superlett og legge og veldig slitesterkt, noe som er viktig i en gang!
Lampen kjøpte vi på Coop obs bygg faktisk, men sett lignende mange steder..


Endelig kan jeg slippe folk inn i gangen uten å være flau, det er tross alt det første man ser når man kommer inn til noen og er egentlig en av de viktigste rommene i ett hus sånn velkomst-messig ihvertfall, men vi valgte ikke å prioritere vår gang først når vi flyttet inn i 2009. Men nå er den ferdig og vi er kjempefornøyde med både vår egen innsats og valgene av materialer.

Slik så gangen ut før:
Ganske stor forandring? Vi rev det store skapet som sto der, som dere ser tok det hele gangen og man følte nesten klaustrofobiske tendenser der ute, mens nå er gangen mye luftigere og man kan stå flere enn en person av gangen å ta på sko - det kunne man ikke før uten å bli trykket inntil en vegg *ler*


Hva syns dere om resultatet?

Ha en fin Torsdag,
♥Jatte♥

Innlegget er forhåndslaget da jeg akkurat nå sitter på flyet på vei til England!

9 kommentarer:

Mitt og vårt hjem sa...

Blei kjempefint:-) likte veldig godt den store kurven eg:-)
Fin dag til deg, sjekk ut giveawayen min:)
Hilsener fra Siv Mette

Frk Elton sa...

Veldig flott gang :) liker fargene du har brukt her :)
Ha det supert flott i England!
Klem

Liinda sa...

Det har blitt kjempefint! :) Det er SÅ deilig når rommene er ferdige og man er helt fornøyd!
Vanskelig å finne det perfekte konsollbord ja. Jeg kjøpte et (midlertidig?) på jysk, med kurver i og skohylle under. Må ha det får å få unna ting, men egentlig er det for dypt for gangen vår, det blir litt ruvende :( Så jeg er stadig på utkikk etter noe bedre jeg også :)

Marte sa...

SÅ lekkert! Liker det gulvet altså.. kjempefint! Og tapeten! Igrunnen hele gangen! ;)

Håper du har det fint på tur!

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa...

Så flott gangen har blitt! Virkelig en stor forandring!
Endelig kom bloggen din opp på listen min igjen. For en stund tilbake la jeg merke til at du ikke hadde oppdatert på lenge, og gikk inn for å se, men da var jo bloggen oppdatert masse, men den hadde stoppet helt i min bloggliste! Nå er det fikset og jeg gleder meg til å følge deg videre:-)

Frøken Hege sa...

Det ble kjempefint!

Visste ikke at stumtjener fantes enda, det hadde kanskje vært noe i enden av min gang. Tenke tenke!!

Lisbeth sa...

Flott gang! Lys og trivelig :)
Stor forandring ser jeg:)

Tinashjerterom sa...

Inspirerende! Flott gang!
Jeg har alltid tenkt stumtjener som gammeldags, men er jo egentlig ikke det.
Jeg har selv et prosjekt i gangen, som jeg må lage et innlegg om. Kom gjerne med tips :) Spesielt når det kommer til romfølelsen når man kommer inn...

livingvilla sa...

Så flott tapet, og taklampen er råflott! Veldig koselig hjem du har!
Klem fra Vera : )