1. mars 2013

Hvordan går det med slankingen?

Jeg har fått noen spørsmål om hvordan det går med meg og slankingen, og derfor tenkte jeg og smelle sammen ett lite innlegg om hva som skjer for tiden. For dere må ikke tro jeg ligger på latsiden, tvert imot presser jeg meg nok mer enn jeg bør (mtp sykdommen min) men jeg prøver så godt jeg kan for og nå målene mine og for å kunne trives bedre med meg selv og min kropp!


Mai 2010 & Oktober 2012

Jeg var jo mye syk på slutten av året, slet mye med smerter i kroppen hele desember av div grunner, og i Januar fikk jeg virusinfeksjon og bihulebetennelse som satt godt over 5 uker i kroppen derfor ble liksom begynnelsen av året veldig dårlig, mange kjappe løsninger som kjeks, potetgull osv for å få i meg noe som ikke tok så tid!! Dette gjordet jo ikke akkurat underverker på verken vekta eller humøret, for dårlig mat gir meg dårlig selvfølelse, hodepine, magetrøbbel and so on.

I Begynnelsen av Februar satt jeg foten på treningssenteret igjen og det føltes utrolig godt og komme igang igjen, jeg hadde satt meg som mål at jeg skulle nå prøve spinning siden det er stort utvalg i spinningtimer på senteret jeg trener, så en dag bare satt jeg igang og meldte meg på en time, noe jeg ikke har angret på, jeg er hekta og det er en treningsform som funker for kroppen min med tanke på at jeg har dårlig rygg, skuldre, nakke, knær og ankler og man styrer hele opplegget selv med tanke på belastning og intensitet .. jeg har nå vært på spinning 3-4 ganger i uken de siste 3 ukene og tilogmed fått lurt med meg mannen i huset som også liker denne treningsformen veldig godt. I tillegg til styrketrening noen av dagene, føler jeg at jeg har kommet litt i siget igjen. Og når våren nå kommer og isen smelter begynner toppturene sammen med tante igjen også, det blir deilig å komme seg ut i skog og mark igjen, er noe eget med naturen vår altså, blir en helt annen måte og bruke kroppen på :)


Så som dere ser har ihvertfall treningen blitt bra nå, jeg spiser også bra - prøver og holde meg til rundt 50 gram karbohydrater i døgnet og så har vi en kosedag i uken (Lørdag) der vi kjøper litt snop og unner oss kanskje en middag med litt mer karbohydrater enn til vanlig.

Jeg har gått ned de kg jeg hadde lagt på meg i jula, men der stoppet det liksom opp også, jeg føler meg veldig tung i kroppen noe som kan være pga treningen og at kroppen holder på en del vann? Men jeg håper og tror vekta vil rikke seg ganske snart, det MÅ den vel når man trener og spiser sunt? hehe.. Jeg håper og ha nådd målet mitt på minus 10 kg innen dette året er omme, gjerne før også men jeg har levd i denne kroppen i så mange år at man har vel ikke dårlig tid heller, det må gå slik som kroppen vil rett og slett, er jo ikke bra og rase ned heller, trøster meg med at huden får tid til og strekke seg tilbake så man slipper løshud og masse appelsinhud ;)



Så slik ser altså hverdagen min ut nå, jeg er igang igjen og trives med treningsopplegget mitt - om dere er på instagram kan dere jo se der at jeg stadig legger ut bilder fra trening, gjør dette egentlig litt for og motivere meg selv også, når man kan gå tilbake å se at man faktisk KAN om man vil og også fordi jeg føler det presser meg litt til og fortsette når jeg "kringkaster det for hele verden!" at jeg er så flink å trene MÅ man jo bare fortsette også? ;) Vil du følge meg der heter jeg @jattes . Ble litt langt innlegg, men ville bare fortelle litt om hva som skjer for dere som har spurt hvordan det går :)


Ønsker dere alle en fin helg,
Klem Jatte♥

11 kommentarer:

am design sa...

Stå på!!! Kjempeflink er du!!!
Klem fra Anne-Marit

Unknown sa...

Du er flink, ha en fin helg. Klem henriette

Pernilles Interiørsysler sa...

Du er kjempeflink :)

Helt sikker på at du greier å nå målet ditt for året.

Ha en super helg :)

Klem fra Hilde

Bondekjerringa sa...

Stå på videre! Du er kjempeflink!

Lindas Lille Leilighet sa...

Flink du er! Savner å trene..Måtte avslutte treningsabbonementet mitt pga sykdom..ikke vitsen å være støttemedlem:( Håper å kunne begynne igjen..elsker gruppetimer:) Men nå holder det i massevis å gå en tur hver dag:) Keep up the good work!:)

MissMette sa...

Du er kjempeflink :)
Jeg er innom og følger
med, men er ikke så
flink med å legge igjen
kommentarer, sorry ♥
Jeg sliter selv med mat
og mage og nå har det
bare stoppet helt opp!
- og jeg syns ikke at
formen og energien har
blitt noe bedre...
- deprimerende
Jeg holder på med flere
utredninger, så jeg håper
at det går bedre fremover
Men, det er i alle fall
motivasjon å lese og se
andre som er litt i samme
situasjon :) Syns du er
flink, selv om man møter
motstand og sykdom ♥ Ha
en fortsatt fin helg :)
Klem fra Mette

Fru Andersen sa...

Flink du er! Ikke alltid så lett dette her, men synes du er flink til å holde motet oppe. Også flott skrevet det med at man ikke trenger stresse, bra med slike mål over tid!

God lørdag videre til deg!

PS: Likte kjempegodt skapet under her!

Unknown sa...

Du er superflink :) stå på og du har jo fått kjemperesultater - du er nydelog :)

Fortsatt fin helg til deg

Klem Monica

Sandra Irèn sa...

Du er kjempeflink storesøss! :)

Unknown sa...

Gud så flink du er:))
Stå på!
Tusen takk for koselig hilsen hos meg.
klem lille meg

June sa...

Så flink du er!!!:)