28. november 2012

Juleverksted - DIY Lykter


Igår (Tirsdag) var jeg invitert til juleverksted hos søteste Tonje Merethe(link), hun har jo flyttet inn i barnsomshjemmet sitt, ett koselig hus med høyt under taket, tregulv og pasteller på veggene - veldig veldig koselig :) Litt senere kom også Camilla(link) og vi ble sittende til klokka var 23.15!:)Ble både skravling, og litt laging av lykter og fuglemat - fuglematen kan jeg vise siden! Disse søte lyktene er genialt enkle og lage og nesten gratis.. ;)


Det du trenger er syltetøyglass (kan også bruke andre typer glass) klistermerker, og frostspray..

Vask glasset rent, klistre på klistremerker, spray på med spray, la det tørke for så og dra av klistremerkene igjen - for litt ekstra pynt, kan du knyte på en sløyfe!

Superenkelt, veldig koselige og pynte med både ute og inne!

Takk for en koselig kveld jenter, gleder meg til neste gang ;))

Klem Jatte!

13 kommentarer:

Marte sa...

Åh, så lurt! Godt det finnes noen kreative sjeler der ute!

Skal se om jeg får tatt noen bilder av mine siste kreasjoner imorra hehe.

Ida Madelen Glittum Maabø sa...

Så skjønne!!
det er så mye man kan gjøre bare kreativiteten er der, hihi

Ha en fin onsdag! klem ♥

Tonje Merethe sa...

Tusen takk for en kjempe koselig kveld. Dette må såvist gjentas.

Ha en fin dag!
Her blir det trening og total avslapping i dag, for i dag kjente jeg at kroppen var sliten (kanskje ikke rart?).

Klem klem

Hege sa...

Så lurt. Hvor får man kjøpt frostspray? Dyrt?

Dette fikk jeg lyst til å prøve :)

Unknown sa...

Så søte de ble ♥

Camillas Lantliv sa...

Kjempefint, så koselig å ha lagd de selv <3 God klem!

Unknown sa...

Så søte! Frostspray altså... det var nytt. Noterer det på hobby-ønskelisten min.

-Ingeborg-

4 i Kiellandsgata sa...

For en god idè=) Så hyggelig at du deler "oppskriften". Hvis jeg får tid, står dette langt opp på lista over hva jeg vil lage=) Ha en fin kveld=) Vibeke

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så kjempelurt :) Og enkelt :) Dei vart skikkelig fine! Takk for ideen :) Godklem :)

Ine M. sa...

Tusen takk for flott DIY-tips! :-D Skal prøve å få til et juleverksted selv, og da skal jeg garantert lage slike <3

Hilde Kristin sa...

De var kjempe fine.

Og jeg har samme spørsmål om hvor får du kjøpt frost spray?

For nå får jeg flere gode ideer til å lage noe julepynt til meg selv i år.

Takketakk. :)

Unknown sa...

Kjempefine lykter, også en god ide til gjenbruk :-)
Ha en fin kveld :-)
Klem

Bondekjerringa sa...

Disse såg jeg faktisk hos Tonje Merethe og smeltet helt. Synd det ikke finnes en eneste butikk i denne "byen" som selger frostspray. Er nesten så desperat at jeg vurderer å bestille fra Panduro, selv om det kun er litt over en uke til jeg skal til Haugesund. Det sier litt! ;)