23. oktober 2012

Julegavetips - til far


Julegavetips til fedre er jeg ikke kjempegod på, da jeg ikke har en pappa som er så tilstede i livet mitt, men jeg har da handlet noen gaver til feks svigerfedre og her er noen av mine tips til gaver til far ;)

1. Slips! Det er kanskje en kjip gave om han ikke liker det, men liker han det og bruker det mye i det daglige er det genialt - nå er ullslips veldig inn og de er jo ganske kule syns jeg, til hverdags og fest!

2. Whisky eller Coniac, kan være en slager - om dem drikker slikt da! 

3. Verdens beste pappa, putetrekk - samme som jeg viste i forrige innlegg som også finnes til mamma, fåes på Princess til en rimelig penge ;)

4. Verktøy! Får en mann noen gang nok verktøy? tror ikke det, det er vel alltid noe de ønsker seg eller "trenger", andre tekniske duppeditter er også noe jeg har inntrykk av at faller i smak!

5. Bøker! En god bok, enten det er krim, eller kanskje en bok om jakt og fiske, evt kokebok? Det finnes bøker for de fleste der ute. Kanskje finner du også en bok fra der faren din er oppvokst og som tar for seg litt historie osv?

6. Abonnement på ett blad han liker, det finnes mange og velge i på bladkongen.no - alt fra biler, jakt og fiske, vi menn osv osv.. Dette er en gave som da kan glede ett helt år frem i tid :)

7. Kaffedeal fra en bensinstasjon - er faren din mye på veien og drikker en del kaffe er dette en perfekt gave som garantert faller i god jord.

8. Bøtte fyltmed vaskemidler osv - Denne er vel kanskje mest for de som har enslige fedre, som har alt fra før, vi ga dette til svigerfar for noen år siden og det falt godt i smak.. Han fikk da alt av kluter, vaskemidler, zalo osv.. Smart!;)

9. Gavekort - På ett byggvarehus, biltema, mekonomen osv.. 

I tillegg til disse tipsene har vi jo klær, sokker, nesehårfjerner, såper, deo, parfymer osv men dette er ganske "kjedelige" gaver for mange og få, tror den vanligste gaven for en mann er sokker ? ihvertfall i min familie ;) Håper noen av tipsene kan komme til nytte, neste gang kommer gavetips til tennåringen gutt og jente! Gavetips til mor finner du HER!


Ha en fin Tirsdag!

5 kommentarer:

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så mange herlige tips du hadde der :)
Og du for en forandring det ble med trappen, den ble jo som ny :) FLOTT :)
Ha en fin dag :)
Klemmer til deg :)

Tonje Merethe sa...

Så mange fine tips.
Syntes pappa er vanskelig å handle til. Jeg har to ganske ulike fedre (biologisk og stefar), så sliter bra med både farsdagsgave og julegave. K-R er mer enkel, men kanskje fordi jeg kjenner han best (stefar har lite hobbyr og pappa har jeg ikke hatt kontakt med på flere år frem til for snart 1år siden, så lærer å kjenne han på nytt nå).

Stepappa ønsker seg oppriktig sokker, parfyme og deodoranter. Bare jeg som syntes det er kjedelig å gi.

Fin kveld til deg!
Klem klem

Unknown sa...

Elsker at du legger ut slike tips og lister asså, det gjør jo juleshoppingen min enda enklere ;)

ha en fin kveld videre :)
klem klem fra Monica!

Anonym sa...

Så mange fine tips ;-)

Unknown sa...

Flotte tips, er jammen vannskelig å finne noe t gutta :)
Kom gjerne med innlegg om gave t kjøresten også hi hi

Klem klem