31. desember 2010

Jeg ser tilbake på året som har gått...



Vi kosa oss inne i varmen med tente lys og gode stunder.
Vi hadde bodd i nye huset i ca 1 mnd, men jeg slet enda med og tilpasse med en helt ny plass, ett nytt hjem, og det å finne roen her.. 



I Februar pakket vi bilen, å dro sammen med min mor og mine to yngre søsken til Lifjell for å bo på hytte i to netter, vi skulle på Keegan sin første utstilling og han gjordet det også bra der, han ble nemlig Beste Junior, 3.beste hanne (av 9) med CK! Fine gutten vår ja
Vi kosa oss også masse sammen på hytta, selv om det var usedvanlig kaldt og snødde grusomt mye!
Var en veldig koselig tur alt i alt :)


I mars var det påsketid, min kjære ble 24 år og vi kosa oss med mat hos svigers og kake..
Jeg fikk strikket ferdig ett lappeteppe til Keegan, som ble starten på min strikke-hekta ;)
Vi tok frem hagemøbler og nøyt vårdager ute på verandaen, selv om snøen fortsatt lå..



Vi fikk besøk av familie i Nord og feiret Tante Mayly`s (mammas tante) 75 års dag, på nydelig resturant der vi fikk himmelsk mat OG dessert Min mat og dessert ser dere på bildene her..
Vi kjøpte oss nye hagemøbler i sort rotting - Gode og sitte i og fine og se på!
Gleder oss til late sommerdager i disse møblene ja..





Mai kom, måneden hvor sommeren nærmer seg med stormskritt, 17.mai ble feiret med familien, vi spiste deilig bløtkake og pyntet oss fint - selv Keegan hadde 17.Mai sløyfe på seg ;)
Den 24. ble min bursdag feiret her hjemme hos oss, sammen med min nærmeste familie og morn og stefaren til min kjære, vi spiste spekemat og gode kaker, kjempekos
Jeg tok også to nye tatoveringer, en på håndleddet det står "Jatte" og en "K" bak høyere øret, for Keegan selvfølgelig - min øyesten!


Jeg, min kjære og min Kusine var på DonkeyBoy konsert i Langesund, å fikk selvfølgelig tatt bilde med dem etterpå ;) hihi.. 


Juni kom, og min kusine Sofie ble 24 årvi var på Donkeyboy konsert i Langesund og meg og kjære hadde nesten akkurat startet på Lavkarbo ;)
Vi gikk mange fine turer i skogen og langs vannet, jeg fikk en nyyyyydelig singer symaskin av mamma som har gått i arv (trolig fra 1911?) og hadde småsøstrene mine på overnatting
I Juli fikk jeg strikkedilla og lærte meg å følge mønster for første gang.. her var jeg igang med grytekluter med råååsa hjerter, disse fikk forresten min tante og Onkel til jul ;)) 

I August, fikk jeg denne nydelige sjenken på finn.no, den er nå malt og brukes som tv-benk :)
Strikkedilla`n fortsetter og vi er på en liten ferie i Seljord på campingen til Tante og Onkel..
Vi koste oss masse med andre ord! 

September, høsten er her, vi flytter mer og mer inn i stuen på kveldene, tenner lys og jeg strikker - igjen ;) Jeg drar til Oslo sammen med mamma, bonuspappa, og min kusine for og oppleve Lisa Williams live i Oslo Konserthus. En utrolig opplevelse


Oktober, lillesøster fyller 3 år og blir stooor jente ;)
Jeg maler dette englebilde, meg og min kusine Sofie setter kurs mot Oslo spektrum for å oppleve Lady GAGA live!! Sjuk opplevelse som vi nok aldri glemmer ..
Veldig bra konsert og show.
Vi fikk montert vedovnen vår og den første snøen kom


Jeg fikk dette vakre skatollet av en venninne av mamma
Helt nydelig og det ble malt hvitt ganske kjapt! Det ble pyntet med litt jul 1.Søndag i advent! Jeg fikk unna de fleste julegavene som skulle kjøpes, og tok julekort bilder ute i hagen av Keegan ;)



 Jula er her og vi pynter enda mer til jul, mest hvitt med med litt røde detaljer her og der..
Vi kjøper de siste gavene, åpner kalender, spiser julemat og strikker resten av det som skal ligge under treet.. Vi har enda klart og holde oss til lavkarbo og har gått ned 15 og 25 kg. (kjære har gått ned mest)..
Vi koser oss med familie, tenner lys og slapper av

Takk for 2010, vi blogges mer i 2011!
post signature





5 kommentarer:

MissMette sa...

Hei, flotte bilder fra året som har gått :) I dag på årets siste dag vil jeg benytte sjansen til å takke deg for mange fine innlegg i året som gikk, inspirasjon og koselige kommentarer! Takk for året som gikk og godt nyttår til deg og dine!:) God klem fra Mette

Milena Marie sa...

Hei du :)

Så artig å se tilbake på 2010 med deg på bloggen da, og så fin og slank du har blitt da :-O

Fin har du vert alltid og uansett, men godt noen har mote her ;)

Godt nytt år til deg og dine <3

Behindabluedoor sa...

KOselig innlegg Jatte.
Takker for året som har gått og ser fram til å følge deg i 2011.
Godt Nytt År.
Klemmer

Chiline sa...

Riktig godt nyttår til deg Jatte!
Gleder meg til å følge deg videre i 2011 ;)

Klem Chiline

Precious Home sa...

takk for kommetar på bloggen selom jeg har vært "borte" en stund...Håper å komme tilbake sterkere snart:)