8. januar 2013

Vinterfarger i hjemmet


Etter julen kastes på dør føles det tomt, ihvertfall for meg! Derfor er jeg nå ute etter og friske litt opp her hjemme, lage det lunt og godt frem mot våren da de lysere fargene sniker seg inn.. Jeg er helt forelsket i den lynglilla/dus rosa tonen og kjøpte ifjor de runde putene på jobb, de er en desidert favoritt, ville hatt dem fremme hele året men elsker jo og bytte litt også så nå ligger de i boden å venter på vår ;) 

Grått er jo hot, men jeg vil ha noe litt mer med farge - jeg har derfor valgt ett par nye puter i mørk lilla som jeg tenker å ha i sofaen denne vinteren, hva jeg skal ha videre er usikkert - bilder kommer så fort jeg er ferdig her, julepynten er fortsatt oppe her nemlig (bihulene blir jo ALDRI bedre!) men imorgen MÅ jeg og SKAL jeg ordne litt, det klør i fingrene nå.. det røde gjør meg sprø :p



Hvilken farge er din vinterfarge?

♥Klemmer fra Jatte♥

15 kommentarer:

NydeligFlott - Julie sa...

Så koselig sofakrok du har!
Den likte jeg kjempe godt!!
Jeg har fått dilla på turkis etter jul jeg, så det er den fargen som går igjen hos meg nå...
Ha en koselig kveld videre!
Klem fra julie :-)

JeanetteCEB sa...

Nydelig stue du har.
Har egentlig ikke noen favoritt vinterfarge.
Her går det for det meste i sort og hvitt..
Ønsker deg riktig god bedring.
Klem fra Jeanette

Unknown sa...

Knall fint men må si jeg elsker alle pytene på det nederste bilde...åhhh sånn er det ha ha putedilla ;)
God bedring snuppa :)

Klem klem

Anette sa...

Så koselig det var hos deg :) Kjenner meg igjen i den tomhetsfølelsen man får etter jul, men det ser alt annet enn tomt og trist ut hos deg, likte denne mørkere lillafargen og jeg , og du vet, plutselig så er våren her :)
Ha en fin dag, klem fra Anette

Rebekka sa...

Så koselig :)
På denne årstiden er jeg veldig svak for lys blå....Absolutt min favorittfarge. Men er også glad i grå og i litt sort...Og det er nok de fargene som blir å prege stuen min snart :))

Ha en fin dag
KLm

Fru Thoresen sa...

Utrolig hvor stor forskjell noen puter kan gjøre :)
Her i huset går det i sort og hvitt. Og litt grått. Og noe grønt fra plantene. Er ikke så veldig fargerik av meg bortsett fra i jula :)
Ha en fin dag! :)

Fru Thoresen sa...

Utrolig hvor stor forskjell noen puter kan gjøre :)
Her i huset går det i sort og hvitt. Og litt grått. Og noe grønt fra plantene. Er ikke så veldig fargerik av meg bortsett fra i jula :)
Ha en fin dag! :)

Tonje Merethe sa...

Så koselige bilder.

Jeg vet ikke hvilke farger jeg skal satse på nå. Liksom ingen favoritt for tiden. Fremdeles jul her, men den forsvinner veldig snart nå. Får nå se hva som føles riktig der og da når jeg skal handle inn noen blomster, ender sikkert på noe rosa..

Ha en fin dag!
Klem

Mette`s hus og hjem sa...

Heia Jatte å godt nytt år til deg :)
Fine bilder fra den koselige stuekroken din, begge deler var veldig fint :)
Jeg har ikke noe særlig farger akkurat nå, er lei etter allt det røde å har fått dilla på litt mørkere å litt røffere detaljer :) Skal selfølgelig ha mere farger til våren å har allerede vært på prinsess å kjøpt inn lys dus-rosa putetrekk som jeg falt helt for :)

Fortsatt fin uke til deg
Klem Mette :)

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så koselige bilder av din flotte stue. Elsker de lyse duse fargene:)
Mine vinterfarger er alt som går i jordtoner og hvitt.
Riktig god bedring til deg:)

Ønsker den en fin onsdag:)
Klem Marianne

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Ååå så koselig det er i stuen hos deg :)
Du er så flink du :)
Spennende med nye prosjekter på nyåret :)

Ha en fin dag!
Klem til deg :)

Marte sa...

Er veldig fristet til å dra fram det rosa stæsjet mitt igjen.. lenge siden jeg har hatt det framme nå!
ellers har jeg hengt opp igjen hvite gardiner og vurderer grått som "farge" også.. har igrunn alltid brukt rosa og brunt, kanskje jeg skulle dristet meg til litt grått?? hehe

Inspirasjon fra Elin sa...

Så hyggelig pyntet sofa. Har egentlig ikke noe vinterfarger jeg.. Men vår fargene pleier å være lyse lilla og rosa.. I år tror jeg at jeg skal la vær å kjøpe noe nytt, men den nye fargen som har kommet inn på princess synes jeg er veldig fint. Havgrønn eller hva den kalles..

Elin

Karina Kusokk sa...

Så herlig det er hos deg! Blir regelrett grønn av misunnelse her!

Jeg er veldig glad i dus rosa og lilla også, men mannen er ikke det.
Jeg har fått sneket inn en del rosa og lilla, men måtte jenke meg litt nå, hehe! Vi har bestillt turkise gardiner nå, så det blir spennende å se når de kommer! Trenger litt farge i huset!

Englevinger sa...

Hei, hei! For en koselig blogg du har. Ser vi har både samme sofa og lysekrone - morsomt :-) Jeg har lagt meg til som følger og gleder meg til å se mer!

Ønsker deg en deilig helg :-)

Klem Katrine