9. desember 2012

Juleverksted med familien

 I alle år har vi i familien på en eller annen måte hatt Juleverksted, bakt og laget div ting til julegaver ect - i fjor startet jeg en ny tradisjon med å be familien hit til oss på juleverksted og god mat en dag i Desember :) Så idag kom søstrene, fetter og mamma hit for og lage lage marsipan konfekt/figurer, juletrepynt og spise gryterett (ikke glad i julegrøt)..
Her  er mine søstre og fetter igang med marsipanen, det ble laget både hjerter, kuler, mikkemus figurer og diverse og det sto ikke på kreativiteten for disse "små" ;) Nisseluer må man ha på seg på juleverksted, er det jul så er det jul!


Vi dekorerte syltetøyglass til og putte marsipanen oppi, her er mitt *ler* dette er skikkelig barndomsminner for meg da jeg husker vi alltid dekorerte slike glass til julekonfekten da jeg var yngre, da ble det klistremerker, stoffrester på lokket og selvsagt klistremerke på toppen av lokket.. Glemte å ta bilder av de andre glassene som ble laget, men søster på 5 åt brukte vel opp nesten hele boksen med klistremerker på sitt, det var rimelig fullstappet med nisse, engler, hjerter og stjerner - kan man si, men det er jo så koselig også da :))



Nyt denne 2. Søndagen i advent,
nærmer seg med stormskritt nå! 
Klem Jatte!

14 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Så koselig dette så ut!
Koselig å dele juleforberedelsene med noen :)
Ønsker deg en fin adventsøndag!
Klem Mirjam

Ida Madelen Glittum Maabø sa...

Så koselig :)
Julen handler jo om familie:)
Jeg startet ny jeg å, bake med lillesøster, alltid like kjekt ♥

Ha en fin søndag i snøværet
klem klem :))

Tove `blogg verden sa...

Koselig tradisjon :)
Sååå godt med marsipan og da ;)
Klem Tove

Unknown sa...

Så koselige bilder og herlig med tradisjoner, og det blir nok mange slike koselige juleverksteder fremover hos deg !

Du har en fin blogg :)

God søndagsklem fra Monica

Sidsel Veierland sa...

koselig tradisjon.
vi begynte på julebaksten i går, dvs jeg lagde deiger og barna bakte.
Planen var å lage julegodter i dag, men tror vi drar til byen på julemarked istedet
Fin søndag til deg

Lisemoren sa...

Hei
Så hyggelig dette så ut. Deilig med marsipan også. Jeg elsket hjertet du hadde hengt på veggen ute også (det med lys, leste det i et tidligere innlegg)håper det er greit at jeg låner denne ideen. :)

Klem fra Lisemor

Caroline sa...

Sååå koselig dette så ut!
Tenker dere koste dere alle sammen:)
Gøy å kunne samles slik å gjøre kreative ting sammen:)
Ønsker deg en super søndag!
Klem Caroline

Silje/whippetliv sa...

Så koselig :D

det er jo DETTE jula handler om : ))
..og det er godt, viktig og trygt med slike tradisjoner <3

Senere i dag skal jeg faktisk til søstra og svogeren for å lage julekaker, og jeg gleder meg masse! Gjentakelse fra i fjor, og i dag deltar nok lille Maria på 15mnd litt mer aktivt også ; )

Ha en fiiin dag, fine!

Klem.

Tonje Merethe sa...

Utrolig koselig med juleverksted. I morgen blir det barnas juleverksted med Nathalia og to venninner hos min venninne, og det er veldig koselig.

Her blir det hvite kakemenn og muligens marsipankuler i kveld.

Ha en fin søndag søta.
Klem

Ninas Interiør sa...

Det er veldig koselig med sånne tradisjoner! Hadde det når barna var små, her i huset også, men nå har jeg to tenåringsgutter, og de er ikke like interessert mer, for å si det sånn..;-)

Ha en fin søndag videre!:)
Hilsen Nina

Martilie sa...

Så utrolig koselig! Dette er tradisjoner som gleder både små og store og bygger masse gode minner!

Nyt førjulstiden!

Klem fra Tove

Precious Home sa...

Så koselig med verksted! Og en veldig fin tradisjon!
Vi har hatt pepperkakebaking med småtroll i dag:)

Ha en fin kveld!

Inspirasjon fra Elin sa...

Juleverksted er kjempe koselig, det har jeg lyst til å lage en tradisjon ut av også :D
Hyggelig glass dere pyntet. alt hjemmelaget er jo sjarmerende.

Havfruen sa...

Trivsel:)) dette er en god tradisjon som jeg synes så topp ut:)
Herlig å se:)
Kos deg videre i adventen:)