13. oktober 2011

En møkkajobb!


Tenkte å prøve meg på noen litt andre varianter av de standard tova tøflene, så fant oppskrift på disse i bestemorruter :) Man hekler rett og slett 8 ruter og syr dem sammen til en tøffel, noe som jo i seg selv ikke virker å være noe big deal - trodde jeg!!

Har sett og sett på tegningen i oppskriften men skjønte ikke ett kvekk - til slutt så jeg bare på bilde av tøffelen og så hvor lappene skulle å sydde dem på den måten! Funket myyye bedre ;)


Slik ble den altså seende ut, ganske fin - blir nok enda finere når den er tovet og ikke minst får seg en kompis ;)) Her finner du oppskrift om du også vil prøve - kanskje du forstår tegningen :p 


Ha en herlig natt og Torsdag,
post signature

11 kommentarer:

Lindas Lille Leilighet sa...

kjempestilig! Har aldri sett sånne før:)

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

Ser kjempefin ut Jatte!!!Gleder meg til å sjå den tova:)Vert nok gode i vinterkulda...
Nattaklem frå Mette.

Barbro sa...

Råstilige tøfler!! kanskje jeg skulle prøve litt ??

ha en fin dag
Klem :-)

Rebekka sa...

Å så spennende. Gleder meg til å se dem ferdig tovet :o)
Ha en fin dag
Klem :o)

Breivik Samfunnshus sa...

Ååå så fine ,tenker de blir knallfine når de er tova !!!

Ha en flotters dag :)
Hilsen Maren i nord...

. sa...

Så bra du fikk det til:) Du er kjempe flink!

Ha en flott torsdag!

Petrine ~ Nederst i havna sa...

He, he... det er ikke så vanskelig å som en kanskje skulle tro. Bare vent til du har laget flere, da blir det enklere :) Helt sant!
Har noen tøfler liggende ute på min blogg også :)

Myrte ♥ sa...

Herlige farger =)
Jeg kan ikke fordra firkanttøfler lenger etter storproduksjon for noen år siden, så all ære til dere som fortsatt strikker/hekler disse ;)

Tommensgirl sa...

Kjempe stilig:) Så flink du er.
Klem

Siri sa...

Så artig! Dette var en morsom vri. Gleder meg til å se resultatet. Kanskje jeg skal prøve meg jeg også. Om man først skjønner det går det kanskje radig? Kjempekjekke julegaver da!
Klem Siri

Vårt lille hjem sa...

Kjempefin..har sett på de samme jeg også..og jeg fikk det heller ikke til å stemme, men skjønte det til slutt etter mye om og men ;)

Hege