13. juli 2010

Gammelt sybord ♥


Dette gamle sybordet fikk jeg av mamma
Det er arv etter min bestemor! Mamma har alltid vært veldig glad i gamle ting og hun syns det er veldig koselig at jeg har arvet hennes kjærlighet for dette.
Så mamma har valgt å gi mye av de arvede tingene sine til meg Tusen takk igjen mamma!!

Sybordet er lavt og har en skuff man kan oppbevare trådsneller, nåler osv i, koselig syns jeg å få slike gamle skatter som har vært lenge i vår familie.

 

Mamma har gitt meg tillatelse til og male det, og det tror jeg også jeg skal gjøre..
Men ikke selve skuffen, for den har slike tråder på seg (?)
Burde jeg male den hvit? Det blir vel finest inntil den brune skuffen ? :)

 

Pyntet litt i det lille lysthuset (drivhuset?) idag også, en ranke, en sten og to lys er fått plass foreløbig, blir nok forandringer!

Bildene er tatt med mobil da kamera mitt er tomt for strøm,
derfor ikke av ypperste kvalitet ;) hihi 

Jeg tror jeg skal bruke ettermiddagen på vasking, bretting av tøy og dilling,
det trengs virkelig nå.. ligger en stooooor haug med rene klær på kjøkkenet som roper på meg, men det er jo sååå kjedelig å brette *fnis* ;)

 Ha en fin Tirsdagskveld alle sammen,
post signature

7 kommentarer:

Elis@beth sa...

Så koselig bord! Mamma har et lekkert settebord som jeg sikler på hver gang vi er på besøk-ganske ofte for å si det slik-det er så fint!

En dag kanskje!

Klem til deg!

Tove sa...

Hei hei
Så fint bord du har fått. Jeg ville ventet med å male det. Fint som det er.
Ha en fin kveld
KLem Tove

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Heldig☺
Kjempefint bord☺ Og so kjekt at det er arvemøbel♥

Viss skuffa er laga av "tråd" ville eg kanskje spraye den..eg har bedre erfaring med det enn å male slikt..men eg er ingen ekspert heller☺
Blir nok kjempefint kvitt vertfall☺

Klem M♥

Siljes Hobbyrom sa...

Stilig! Er så gøy med ting som har vært i familien lenge!

Ha en fin kveld!
Klem

Moccashusblogg sa...

Flott bord da, e så kjekt med gamle ting =) klem fra mocca

Drømmeskyen sa...

Så heldig du er som har arvet et sånt fint sybord. Vi arvet også et helt identisk og det ble malt hvitt og brukes som skrivepult til sønnen vår:)

Hilsen Hilde

Brennagjengen sa...

Jeg hadde nok sprayet/malt det hvitt fordi det er alltid det jeg ender opp med å gjøre det meste uansett ;) Men med sånne gamle, arve-ting er det kanskje litt gøy å ha det orginalt også?

Det lille drivhuset ditt ble også kjempe koselig! Misunnelig :)

Klem Ida