20. april 2010

Etter ønske: Hvor jeg handler interiør ..


Etter ønske fra en leser så skal jeg lage ett innlegg om hvor jeg pleier og handle interiør, møbler og stæsj her i Grenlands Området :)
Jeg handler mange forskjellige steder, etter hva jeg finner når jeg er innom, men her kommer de plassene jeg som regel alltid finner noe som faller i smak .

Først Home & Cottage  jeg elsker denne butikken, de har utrolig mye forskjellige ting i alle slags matrialer osv, jeg har mange lys lykter, fat og småtig der ifra, og hadde jeg hatt mer penger så skulle jeg gjerne handlet masse møbler der også, de har så mye fint i den slitte stilen jeg elsker. 




 Fretex er en av mine favoritter, jeg både gir bort masse av mine klær og stæsj jeg ikke lenger har brukt for dit, og finner mye gamle ting jeg kjøper med meg hjem.
Jeg syns alle skal gi ting de ikke bruker eller har tenkt til og kaste,( men som fremdeles er helt og fint) til Fretex!!
  
Bohus er også en butikk som jeg finner mye fint.
De har også mye rimelig, og i det siste syns jeg de har fått inn masse i min stil, mye hvitt, engler, sink osv.. 

SKEIDAR  er jo i samme bane som Bohus, og de selger en del av de samme tingene..
Så den trenger vel ikke så mye mere beskrivelse.

JYSK, skal innrømme at jeg er ikke en stooor tilhenger av denne kjeden, mye fordi jeg har opplevd mye dårlig kundebehandling der, men - i det siste har jeg møtt på hyggelig betjening på jysk i Skien, veldig bra! Jeg handler ikke ofte på Jysk, men har funnet en del småting som hyller, små skrin, lysestaker osv som jeg liker veldig godt og veldig billig.
Så, man kan finne noen kupp på Jysk også .


 

Søstrene Grenes er en stor favoritt, det er rimelig, masse forskjellig og ja, det er en fryd og gå inni butikken hver gang ... Jeg finner ihvertfall alltid noe i denne butikken (ligger på Herkules i Skien) jeg har masse fra denne butikken.. og liker speisellt at de har alt fra leker til glasser der inne :)

Kremmerhuset der tror jeg de fleste har vært før, den ligger jo som regel på de fleste kjøpesenteret rundt om og har sååå mye lekkert!
De har også mye etter de forskjellige stilene, mye rimelig også :)

Ellers så handler jeg mye på LIVE interiør som også ligger på Herkules i Skien, jeg fant ikke noe bilde på nett, men er en sort logo med hvit skrift tror jeg, å ligger vegg i vegg med Søstrene Grene. Jeg absolutt elsker denne butikken, de har Green Gate, Lisbeth dahl og ellers alle de andre nydelige merkene. Den må oppleves! Betjeningen er også kjempe hyggelig.
Dette er ett sted jeg gjerne kunne jobbet også,  fordi det er en liten med stor butikk om dere skjønner hva jeg mener. 

La Fayette, fant ingen bilder, men denne butikken ligger på Brotorvet på Stathelle.
Den selger alt fra lys, sjokolade og klær.. masse forskjellig, jeg har handlet litt ting fra Lisbeth dahl osv der inne - litt stive priser, men ja .. mye fint :)
Dette var de butikkene jeg kom på nå som jeg som regel handler i, så kommer jo Kid Interiør osv i tilegg da :) 
Jeg handler også mye på nett - det ligger en liste på høyere side her med mine favoritter så langt.
Håper dette kom til nytte og at dere fikk noen tips :)
Om dere har noen butikker Jeg burde sjekke ut enten på nett eller in real så legg gjerne igjen en kommentar til meg. jeg ser alltid etter nye butikker og besøke . 

God natt,
post signature

2 kommentarer:

Unknown sa...

Flotte butikker, som ligner veldig på de jeg handler mest i og:o)) Bortsett fra dine lokale, små interiørbutikker da:o))

Jeg hadler også endel på Dorothea og Linneas Hage, bor ikke langt unna de, heldige meg..hehe

Ha en herlig dag!

Klem Line

Fru Mæla - Mer enn bare ord - sa...

Takk for at du delte dette med oss etter ønsket mitt :D Ser nå at vi handler på ganske like steder :P Jeg elsker butikken på brotorvet, selvom det er litt dyrt da - det er dumt. (LIKER at de har fått inn fra Sagen Vintage) Live og også er litt dyrt men man må jo kunne slå på stortrommen i blandt? :) Kremmerhuset deimot jeg er MEGET stor fan av - billig og veldig mye fint :)

Har også dårlig erfaring med Jysk men ble positiv overrasket da jeg var der for et par uker siden :)

Søstrene Grene har kanskje mye fint de også av slike husting? Blir alltid litt sånn satt ut når jeg er der fordi det er så mye på lite plass :P Hehe! Kanskje jeg må ta med ordentlig tid å kikke litt bedre der! :) Takk for tipset!

Enig med deg ang. Skeidar og Bohus, de har fått masse fint og jeg kan gå LENGE å kikke der!! Må opp der i helgen å handle knagger :P

Home & Cottage er også min favoritt, selvom mye der er dyrt så er det UTROLIG mye fint!! :D DA er det også kjekt å ha Fretex, fordi mye av det som er på home & cottage er jo ting man faktisk kan kunne lage selv ved å pusse opp litt møbler! :)

Må også si KID virkelig har kommet seg når det gjelder slike ting! :)

Kan også tipse om Mini-mal og To Lys på Rugtvedt (lasses) :)