7. juni 2013

England, Cornwall del 3


Vi tok en togtur på 1,5 time fra Camborne til Plymouth, dette var den dagen vi skulle skikkelig på shopping og kose oss, det var en kjempefin by med masse butikker både i gaten og ett stort senter som hadde blant annet Primark, seriøst HIMMEL PÅ JORD! Hadde det ikke vært for at det var Lørdag og derfor stengte kl 18 hadde jeg lett kunnet vært i den butikken ett par timer til, så mye fint og nesten gratis alt sammen ;))

De hadde også Disney Store i byen der, masse fint.. jeg kjøpte med meg en fomle-bamse *ler*



Hvis man går oppover til toppen av byen er det fantastisk utsikt og min kjære, kusina mi og tom tok seg en tur opp i fyrtårnet, man kunne betale en liten sum for og komme inn der, det var både senger, kjøkken osv der så noen har bodd der en gang i tiden.. Utsikten fra toppen var vist slående! 


Det var blåst her så jeg syns tante sitt hår virkelig var på godsiden *ler*


Her har min kjære tatt bilder fra toppen av tårnet, her ser man utover byen og den store parken som var der, i parken var det masse folk som spilte fotball, sola seg, unger som lekte og hunder som gikk løse - det var noe som forundret meg, alle hundene gikk løse og alle var så rolige, noe annet en hva jeg er vant med å se her hjemme ;)


Pariserhjulet, og ett minnesmerke .. På benken til venstre kan dere skimte mamma som satt og hutra og frøys på benken helt alene .. hehe, hun fikk skikkelig frosten i seg på toppen der!


Mannen fikk testet den nye linsa jeg fikk av han til bursdagen (tamron 55-270cm) han tok dette bilde fra toppen av tårnet, imponerende at det kan bli så fint bilde så langt unna syns jeg!! Tommel opp..


Etter shopping på Primark og før vi satte kursen mot togstasjonen måtte jeg og mamma kjøpe oss en frappechino på Starbuks, jeg har aldri smakt det før, men det er jo tydeligvis en "must" så da kjøpte jeg en med karamell og mamma med sjokolade, karamellen var sykt god! ;)


På toget på vei tilbake til Camborne var jeg helt utslitt, det tar på med en hel dag på farten, veldig klar for og hjem og spise litt før senga kalte her ja.. De andre dro ut på byen for og sjekke utelivet i England, men jeg la meg jeg - helt greit med hotellsenga for meg selv også!!

Jeg anbefaler Cornwall på det varmeste og vil tilbake neste sommer, så bare og spare penger nå så vi kan få en like fin tur neste år.. om Sofie & Tom vil ha oss tilbake da? ;)

Ha en fin Fredag!
Jatte

4 kommentarer:

Caroline sa...

Ser og høres ut som dere har hatt en super tur:)
ELSKER primark jeg også,sist mannen min og jeg var i england var det stort sett ting herfra som havnet i kofferten;)
Vi var oppe i pariserhjulet,hvor det var en fantastisk utsikt!
Ha en fin dag:)
Klem Caroline

Unknown sa...

Så flott tur og flotte bilder :)

Av en herlig familie :) Ja, kan virkelig godt tenke meg en tur dit altså.

God helg :)

Smil og klem Monica

Fru Thoresen sa...

Ser jo nesten ut som syden jo! :)
Virker som om dere har hatt en kjempetur :)

4 i Kiellandsgata sa...

Artig å se innleggene dine fra turen=) Ser ut som dere har hatt det fantastisk fint. Ferie er livet=) Vibeke