2. juni 2013

England, Cornwall del 1

Kl 04:50 sto vi på togstasjonen klare for en lang reisedag - vi skulle gjennom en togtur på 3 timer (Porsgrunn-Oslo lufthavn g.moen), en flytur Oslo-London på ca 2 timer, 4 timer venting på gatwick etterfulgt av enda en flytur London-Cornwall .. Vi hadde dermed en LANG dag forran oss med masse reising, og jeg hadde ikke sovet mer en max 1 time tilsammen de siste to døgnene så dette skulle bli spennende ;)

Planen var og sove på toget, men vi var så gira alle sammen at det ble nok ikke mye søvn, dette skulle bli min aller første flytur noen sinne - jeg har nemlig aldri vært i annet enn Sverige, Danmark og Finland tidligere ;) Det var Meg, Min mann, mamma, tante og onkel som reiste nedover for og besøke min kusine Sofie og hennes forlovede Tom som er fra Cornwall, de flyttet nedover ditt i fjor Høst..

Onkel, Tante og Mamma på toget inn til G.moen en tiiiiidlig Torsdag morgen 23.Mai 2013!

Etter å ha jogget gjennom hele flyplassen fordi vi plutselig fikk dårlig tid, kom AKKURAT i tide før de stengte gaten vår, og hele flyet lo av oss *flau* men slik er det med folk som ikke er så reisevante!!

Siden jeg ikke hadde flydd før var jeg veldig nervøs, jeg liker å ha kontrollen selv og det har man jo overhode ikke der langt opp i lufta - men jeg ble rådet til og sitte ved vinduet så jeg hadde mer følelsen av kontroll og det hjalp veldig.. satt ved vinduet alle fire flyturene på turen!
Veldig facsinerende å se når vi var på vei mot landing, se alt som kommer nærere og nærere og landingen ikke minst, gøy!

Vel fremme på Gatwick flyplass i London var vi sultne og vi satt oss derfor på en restaurant for og spise litt mens vi ventet på at tiden skulle gå før reisen gikk videre.. På dette tidspunktet var alle veldig blide og gledet seg veldig til å komme frem til Cornwall og møte Sofie & Tom, sjekke inn på hotellet og starte ferien på skikkelig!

Etter 1 time ombord i flybe møtte Sofie og Tom oss på flyplassen og vi tok taxi til Camborne der de bor, ca 25 min unna flyplassen.. (ble ikke tatt noen bilder i mellom her :p ) Vi sjekket inn på Premier Inn Camborne, ett hotell som kun har vært åpent i 1 års tid - vi var kjempefornøyde med hotellet, personallet og beliggenheten!

Restauranten som ligger vegg i vegg med hotellet het "Table Table" og vi spiste der hver kveld med unntak av en, kjempegod mat, service og priser!!

Etter maten var vi alle slitne etter en lang reise, og det ble tidlig seng - vi sto opp tidlig dagen etter for og dra til Camborne "city" der vi skulle møte Kusina mi og se oss litt rundt..

Mer om det i neste innlegg..